Kapitalis

Saturday, January 31, 2015

Cerpen: Ice King and Delinquent Queen (Part 4)

[kredit]   


Kalaulah ada mesin masa Tardis dalam wad si Emy ini, mesti aku dah naik dan kembali kepada masa Suha sebut nak minta adik. Muka ice king yang terkejut nak aje aku abadikan dalam telefon pintar aku hehehe…

“Ye? Suha nak adik boleh?” Okey rasanya aku tak payah naik Tardis sebab dengan polosnya Suha mengulang semula permintaannya.

“Zimam dengan Ayyash bukan adik Suha ke?” soal ice king kepada Suha. Wajah Suha bagaikan memikirkan sesuatu sebelum mengangguk perlahan. Siapa pula Zimam dengan Ayyash ni?

“Tapi Suha bukan selalu dapat jumpa diorang sebab sekolah. Kalau Suha ada adik, hari-hari boleh jumpa.” Aku hanya mampu menahan tawa apabila si ice king macam dah kehilangan kata-kata.

Sunday, January 25, 2015

Cerpen: Ice King and Delinquent Queen (Part 3)

Brofist!. goku:do i smell bacon?<br /> vegeta: with or without wings?<br /> knuckletouch.. Indeed, Good Sir.
[kredit]    


Ferrari F12 kubelok masuk ke dalam perkarangan Menara Foo. Tiba sahaja di pintu utama, aku menyerahkan kunci kepada valet yang bertugas. Langkah yang elegan dan yakin kuatur ke meja penyambut tetamu. Seorang pekerja sudah sedia menungguku dengan senyuman.

Welcome Miss Selena, this way please.” Aku mengangguk lalu mengikut pekerja tadi. Tak sampai dua minit, kami tiba di muka pintu sebuah bilik mesyuarat. Pintu dibuka, aku melangkah masuk dengan yakin.

Welcome Queen!” Aku mengangguk sedikit sebelum duduk di kerusi yang disediakan. Kaki kusilang dan wajah-wajah mereka dihadapanku kuteliti. Bilik ini dpenuhi oleh mereka-mereka yang terlibat dengan kerja ‘belakang tabir’ dan boleh dikatakan berupaya mengawal keadaan ekonomi negara.

Queen, dah lama tak tunjuk muka. Kami ingatkan Queen dah…” Gin, salah seorang ketua kumpulan kongsi gelap dan juga ahli perniagaan terkemuka mula membuka bicara setelah lama aku berdiam diri.

Saturday, January 17, 2015

Cerpen: Ice King and Delinquent Queen (Part 2)

[kredit]   


Di dalam kereta. Masa seakan-akan terhenti dan aku rasa dah macam kat tanah perkuburan sebab terlalu sunyi. Radio pun tak dipasang dan suhu penyaman udara sejuk mencengkam tulang. Aku yang sememangnya tak reti nak duduk diam mula membuka laci dashboard kereta ice king ini. Penuh dengan koleksi lagu kanak-kanak dan ada beberapa CD bertulisan Bahasa Arab.

“Itu anak saya punya.” Eh dia perasan ke apa yang aku buat dalam kereta dia? Hahaha…

“Oh, berapa umur dia?”soalku dengan nada agak teruja. Jujur, aku memang suka dengan kanak-kanak walaupun senakal mana pun mereka. Pada aku mereka lebih jujur dan masih belum dikotori dengan ideologi yang membantutkan keupayaan berfikir.

Almost seven.” Hish dia ni..tanya sepatah, jawab sepatah! Tapi…perangai macam inilah yang buatkan aku lagi rasa nak ‘kacau’ dia. Hahahaha..

Sunday, January 11, 2015

Cerpen: Ice King and Delinquent Queen (Part1 )


[kredit]   

Aku melangkah malas ke dalam restoran elit di pusat bandar. Sebuah meja yang terletak di satu sudut menjadi perhatianku. Kelihatan seorang lelaki berkemeja putih sedang bersantai sambil meminum kopi. Dengan dengusan kasar aku terus mengambil tempat dihadapan lelaki itu.

“Aku Selena Goh, umur 29 tahun, tinggi 175cm, berat 55kg dan aku ada butik perkahwinan sendiri. Apa lagi yang kau nak tahu?” Terjungkit kening lelaki dihadapanku tapi wajahnya masih tanpa perasaan. Cawan yang masih bersisa kopi diletakkan semula keatas piring.

“Kau tak payah nak buat tak faham! Mama aku paksa aku jumpa kau dan dalam masa empat bulan dari sekarang dia mahu kahwinkan aku dengan kau. Entah apa yang mama aku fikir pun aku tak tahu.” Dek terlalu marah dengan mama, aku menghamburkan rasa tak puas hatiku dihadapan lelaki yang masih aku belum kenal siapa dirinya.

“Kenapa kau senyap? Tak nak kenalkan diri ke?” soalku jengkel. Wajahnya yang masih tak beriak membuatkan aku makin geram. Dia ni raja jajahan kutub utara ke apa? Ice king?

“Syed Azfar, 32 tahun, tinggi 185cm, berat 70kg dan memiliki syarikat Azforce. Saya tak tahu apa yang awak merepek dari tadi dan siapa mama awak yang boleh paksa saya kahwin?” Terbeliak mata aku apabila ice king depan mata aku mula memperkenalkan diri. Okey bukan sebab aku teruja atau apa tapi…..warghhhh aku dah tersalah orang!!!!!

Thursday, January 8, 2015

Hi guys!

I couldn’t hug all of my family at once… so I made them a little smaller for the picture. ;3
[kredit]  
Assalamualaikum w.b.t/ Salam sejahtera para pembaca!

InsyaAllah saya akan muatnaik cerpen yang baru dalam masa terdekat. Paling lambat pun Ahad rasanya. Cerpen kali ini menampilkan dua watak dari cerita yang berbeza dalam blog saya ni. Haaa...siapa tu? Hehehehehe..

IRA saya akan halt dulu memandang saya ingin mencuba nasib menghantar IRA ke syarikat-syarikat penerbitan novel Malaysia. InsyaAllah jika ada rezeki, dapatlah korang pegang novel saya. Rasanya nak juga approach mereka untuk keluarkan koleksi-koleksi cerpen saya dalam bentuk buku huhuhu boleh ke?

Jika pembaca karya Melur Jelita dipanggil divaz, Ramlee Awang Murshid dipanggil RAMians..pembaca IRA nak dipanggil apa? IRAnian? Hehehe tak pasal-pasal tukar kewarganegaraan ahahahaha~

Baiklah teaser untuk cerpen akan datang!

I _ _   _I_G

Cer teka!

Saturday, January 3, 2015

Cerpen: Kita Sahabat.

[kredit]  


“Kawan, aku dah tak boleh teruskan lagi. Korang pergilah dulu. Tinggalkan aku sendiri.”

“Tapi..”

“Sudah, tinggalkanlah sahaja daku. Aku tak mahu menjadi beban buat kalian.”

“Baiklah, aku akan cuba mendapatkan bantuan.”